استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس

چندی پیش خبری مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای رونمایی و استفاده از فناوری نظامی لیزری در خلیج فارس منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب. اکنون خبر از آن میرسد که این فناوری نظامی عملا بر روی یکی از ناوهای ایالات متحده در خلیج فارس به کار گرفته شده است. فناوری که پیش از این در سری «جنگ ستارگان» مفهوم سازی شده بود.
 به گزارش تابناک، مقامات ارشد نیروی دریای ایالات متحده اعلام کرده اند که سلاح لیزری جدید که از نوع 30-kilowatt میباشد بر روی ناو نفربر USS Ponce مستقر شده است. این سلاح قادر است اشعه شش لیزر را به شکل متمرکز در یک سلاح قدرتمند لیزری استفاده کرده که میتواند برای نابود کردن هواپیما ها و قایق ها مورد استفاده قرار گیرد. در گزارشات منتشر شده از این فناوری عملا به اهدافی مانند قایق های تند روی ایران اشاره شده است.



(تصاویر) استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس
  

برای ساخت این سلاح متخصصان صنعت دریایی ایالات متحده به مدت 7 سال و با هزینه 40 میلیون دلار فعالیت کرده اند. آنگونه که به نظر میرسد استقرار این سلاح در خلیج فارس به عنوان یک پروژه آزمایشی مد نظر قرار گرفته تا نیروی دریایی ایالات متحده به شکل کامل بر استفاده از این فناوری جدید تسلط یابد.





:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی ؛ توان رزمی ، اقتدار نیروهای مسلح و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: